Η γωνιά του Blender

Το Blender είναι σύνολο προγραμμάτων και εργαλείων για τη δημιουργία και επεξεργασία τρισδιάστατου περιεχομένου. Πατήστε εδώ για τον δικτυακό τόπο του.

Για πρώτη φορά ήρθα σε επαφή μαζί του πριν από αρκετά χρόνια, προς το τέλος του 2000, όταν ήταν στην έκδοση 2.12 νομίζω. Όταν το "έτρεξα" και βρέθηκα στο κύριο περιβάλλον εργασίας του, συνηθισμένος από τα διάφορα σχεδιαστικά CAD πακέτα σε έναν συγκεκριμένο τρόπο δουλειάς σε αυτά, έμεινα λιγάκι αποσβολωμένος. Δεν ήξερα απολύτως τίποτα για αυτό, πως το χειριζόμαστε, πως φτιάχνουμε τα διάφορα αντικείμενα, πως κινούμαστε στο χώρο κλπ. Ένα σωρό από κουμπιά, παράξενες εντολές και λεξούλες. Με λίγα λόγια, είχε όλα τα προσόντα να το απορρίψω με τη πρώτη ματιά. Όντως αυτό έγινε...

Πέρασαν μερικά χρόνια, τα κλασικά σχεδιαστικά προγράμματα που χρησιμοποιούσα αναβαθμίζονταν και εγώ παρακολουθούσα τις εξελίξεις και τις νέες εκδόσεις του Blender από απόσταση. Μια το Spirit, την άλλη το SketchUp, το καημένο το Blender δεν κατάφερνε να τραβήξει το ενδιαφέρον μου.

Ώσπου πριν από τέσσερα περίπου χρόνια είπα μια μέρα στον εαυτό μου: "Για κάτσε, όλοι αυτοί που το χρησιμοποιούν και ασχολούνται με αυτό είναι τρελοί? Σίγουρα όχι!" Έμπαινα παράλληλα και στις διάφορες ομάδες συζητήσεων και παρακολουθούσα τις εξελίξεις, τα προβλήματα των χρηστών, τις λύσεις που έβρισκαν οι ίδιοι και σιγά-σιγά άρχισε να δυναμώνει η ιδέα του να αρχίσω να ασχολούμαι πιο συστηματικά με το Blender, άρχισε να μεταπηδά πάνω μου ο ενθουσιασμός τους με λίγα λόγια.

Έτσι είπα να προμηθευτώ  το επίσημο εγχειρίδιο χρήσης του Blender. Η παραγγελία έγινε από το internet και το βιβλίο βρισκόταν σύντομα στα χέρια μου. Αυτό ήταν. Άρχισε η περίοδος της βασικής εκμάθησης. Σύντομα κατάλαβα πόσο πολύ πιο απλό ήταν και ποιες είναι οι δυνατότητές του.

Σήμερα; Η τελευταία σταθερή έκδοση πριν από το ριζικό ανασχεδιασμό του user interface ήταν η 2.49a με πληθώρα επεκτάσεων και plug-in για κάθε χρήση, σύνδεση με γνωστά πακέτα rendering όπως το YafaRay, το LuxRender, Indigo, V-Ray, POV Ray και άλλα. Το νέο Blender όμως, σήμερα αισίως στην έκδοση 2.62, ξεπερνάει κάθε προσδοκία. Εάν το δοκιμάσεις, δεν μπορείς να ξεκολλήσεις. Η καμπύλη ταχύτητας εκμάθησης έχει γίνει πολύ πιο απότομη, το περιβάλλον εργασίας και οι ευκολίες είναι πολλές και το κυριότερο, η επικοινωνία με τον "έξω κόσμο" πλήρης. Παλιές ελλείψεις και αδυναμίες ανήκουν στο παρελθόν.

Για όσους επομένως θελήσουν να ανακαλύψουν το νέο αυτό "φρούτο" στο χώρο των 3Δ ελπίζω τούτη η γωνιά να αποτελέσει ένα από τα πάμπολλα σημεία στο διαδίκτυο, όπου θα μπορέσουν να ενημερωθούν για το πρόγραμμα από τη σκοπιά του απλού, "καθημερινού" χρήστη, δηλαδή από κάποιον, που αντιμετώπισε ή ακόμα αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα και του γεννούνται οι ίδιες απορίες. Ελπίζω με αυτό να φανώ, έστω και απειροελάχιστα, χρήσιμος σε αυτόν τον τομέα.

Εμπρός λοιπόν : Ρίξ' το στο Blender!